Dag 18, Van Yosemite naar San Francisco

8 augustus 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vanmorgen gaan we op weg voor een lange rit in de auto, ongeveer 4 uurtjes. De omgeving is zo mooi dat we graag lekker naar buiten zitten kijken. We stoppen net buiten Yosemite in Mariposa waar we boodschapjes gaan doen en gaan picknick-ontbijten in een parkje. Daarna rijden we de Highway op en passeren hoge bergen, bossen en stukje woestijn. We rijden langs een gebied dat verwoest is door branden. Kilometers ver is de grond verwoest door brand, overal kale zwarte vlaktes en bomen die als afgebrande luciferstokjes nog overeind staan. Bij sommige huizen hangen spandoeken waar een bedankje opstaat voor de dappere brandweerlieden; 'our Hero's, en 'Thank you God'! Vervolgens komen we langs groenten- en fruitgaarden en is de omgeving helemaal vlak.

Het schiet het lekker op. Als we in Oakland aankomen zijn we er bijna en rijden we een grote brug over die ons naar San Francisco brengt. In de verte zijn we de skyline van San Francisco en rechts het eiland Alcatraz. We hebben er allemaal zin in! Deze afwisseling van stad en natuur is erg leuk.

Om half drie zijn we op onze kamer in het hotel en iedereen duikt even op zijn/haar mobieltje om appjes en mailtjes te checken. Het is zomers fris in San Francisco dus we doen eerst een lange broek aan. Daarna lopen we de stad in. Ons hotel is een heel fijn hotel, we hebben een schitterende kamer. Maar in de straat ligt een shelter for homeless, en dat is te merken. Op veel plekken op straat zitten, liggen en hangen mensen. Ze zien er verwilderd uit, zijn vaak verward en ruiken niet al te fris.  Tara en Loïs vinden het best spannend en vragen er van alles over.

We lopen richting Union Square en de grote winkelstraat en komen aan bij de beroemde cable cars. Hier zien we ook de steile heuvels. San Francisco is gebouwd op niet minder dan 43 heuvels.

We zien de hoogste wolkenkrabber, de Transamerica Pyramid, liggen en lopen vervolgens naar China Town, de oudste en grootste van de Verenigde staten. Ook komen we door North Beach, de Italiaanse wijk. We eten bij mc Donalds een verantwoorde maaltijd (ahum!). Het wordt al laat en we besluiten terug naar het hotel te lopen. Morgen hebben we een hele dag in San Francisco en er staat veel op het programma!

DSCN0782  DSCN0785

DSCN0793            DSCN0804