Dag 8, Bryce Canyon, daarna naar Page.

29 juli 2017 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Na het ontbijt rijden we naar Bryce Canyon. Het is droog en zonnig in de ochtend waardoor de Hoodoos mooi verlicht zijn in het zonlicht. We gaan 2 trails wandelen vandaag: de Navajo loop en de Queens garden trial. We beginnen met de Navajo loop en lopen bij 'Wallstreet' steil omlaag. Het is een hele smalle canyon waarin grote Douglassparren staan. Het is werkelijk schitterend!  We realiseren ons wel dat 'what go's down must go up' dus de wandeling zal nog pittig worden! Onderweg lopen de squirrels voor je voeten. Tara en Loïs vinden ze heel schattig maar voeren of aaien is verboden, ze kunnen heel hard bijten!  We moeten inderdaad een flink stuk naar boven lopen en komen dan ook hijgend en zwetend boven.

Daarna rijden we door naar de Queens garden trial. Tara heeft er niet zo heel veel zin meer in maar loopt toch, beetje mopperend, mee. Het is een hele pittige trial die vooral op de terugweg flink klimmen is. Stephan met 2 vingers in de neus en Mo met de tong op de schoenen! Stephan en Tara zijn als eerste weer boven, ook Tara ging op de terugweg als een speer, knap!

Als we weer in de auto zitten is het inmiddels na de middag en begint het te regenen. Net op tijd in de auto! We hebben 200 km voor de boeg dus rijden maar. Onderweg komen we langs Kanab en stoppen bij een hilarisch filmsetmuseumpje over cowboy-Hollywood films, opgenomen in de regio!

Als we aankomen in Page duiken Tara, Loïs en Stephan het heerlijke zwembadje in en Mo leest nog even lekker in het zonnetje met haar E-reader.

We gaan eten bij Fiesta Mexicana, een tip van Saskia en ze heeft niet overdreven: Smullen! Daarna lekker bed in na deze intensieve dag!

DSCN0310  DSCN0304  DSCN0331  DSCN0342

DSCN0348          DSCN0347DSCN0350           DSCN0355