Dag 9, van Page via Antelope Canyon en Horseshoe bend naar Monument Valley.

30 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Na het stevige ontbijt, het beste tot nu toe, rijden we naar de Lower Antelope Canyon. We hebben van te voren geboekt om 11 uur maar het is er erg druk en massaal en uiteindelijk lopen we om 12.15(!) via een smalle trap een spleet in de grond omlaag. Wat we daar zien is het wachten waard geweest, wauw wat mooi! Doordat het smal is heb je niet in de gaten dat het druk is en kunnen we mooie plaatjes schieten. Na ongeveer anderhalf uur komen we weer via een smalle trap boven op de kloof. Heel bizar, je zou het zo voorbij lopen want je kunt niet zien wat voor moois er te zien is in deze spleet in de grond!

We rijden verder naar Horseshoe Bend. Dit is een hoefijzervormige bocht waar de Colorado river mooi omheen buigt. Het is vanaf de parkeerplaats een flink stuk lopen door mulle zand, berg op, berg af in de brandende zon! Maar het uitzicht mag er zijn! Loïs is wel klaar met de warmte en loopt al snel terug naar de auto, airco op volle toeren!

Daarna rijden we naar Monument Valley, het gebied van de Navajo indianen. Een rit van 2 uurtjes. De meiden amuseren zich iedere keer goed onderweg, met elkaar of met Ipad en mobieltje.

We eten wat in het dorpje Kayenta, voor Monument Valley, en rijden dan het reservaat in. We wanen ons echt in het Wilde Westen en komen nog net niet John Wayne en Winnetoe tegen!

We rijden naar onze heel bijzondere overnachting waar we ons erg op hebben verheugd; Tipi Village. We wilden het liefst in een tipi overnachten maar deze zaten helaas allemaal vol. Daarom slapen we in een blokhut en deze blijkt nog geweldiger te zijn, alsof we op een filmset overnachten! We willen lekker buiten gaan zitten als het begint te regenen helaas. Misschien helpt een Indianen-regendans en we dansen met z'n vieren rond de tafel in de blokhut en slaan op de trommel die er staat! Hejahejahejaheja-woewoewoe... helaas blijft het een beetje regenen dus gaan we gezellig in de blokhut chips eten en daarna slapen!

DSCN0366            DSCN0392           DSCN0394

DSCN0397            DSCN0399           DSCN0402