Dag 6, Zion National Park

27 juli 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen eten we een nóg eenvoudiger ontbijt. De meiden kunnen zelf wafels maken. Dit is leuk al smaken ze niet zo heel lekker. We rijden naar Springdale, waar Zion National park begint. Een rit van een klein half uurtje. En de omgeving is prachtig! Hoge bergwanden in allerlei kleuren.

Daar bijna aangekomen wordt het steeds drukker. We komen aan bij de ingang waar we een pas kopen van 80 dollar, America the Beautiful pass. Deze pas kunnen we gebruiken voor alle nationale parken. Na de vakantie kunnen we deze voor de helft weer verkopen, zolang er maar 1 handtekening op staat.

We proberen een parkeerplaats te zoeken bij het Visitorcentrum van Zion maar het is zo druk dat we er weer uit moeten rijden en een plaatje in Springdale zoeken. Vandaar uit vertrekken shuttlebusjes die ons naar het park brengen

We zoeken twee wandelingen (trails) uit, de Emerald pools en de Riverside walk met een stukje Narrows.

We worden met een shuttlebus gebracht maar staan eerst in een lange rij voor we deze in kunnen. We smeren ons ondertussen in, gaan beurtelings naar de wc en kunnen dan na een klein half uurtje de bus in. Bij halte vijf stappen we uit en beginnen aan de lower Emerald pool, een mooie wandeling met een kleine klim. We komen langs een waterval die over een uitstekende rots valt, hoe verfrissend! Daarna lopen we nog een stuk naar boven, de mid Emerald pool. Hier loopt en klimt Stephan nog een stuk hoger naar de higher Emerald pool en Mo ga met de meisjes pootje baden. Daarna lopen we dezelfde weg naar beneden en gaan even lekker uitrusten op een grasveld onder een boom waar we wat eten en twee grote bekers cola halen die we naderhand weer gratis bijvullen met cola en ijs.

We stappen in de shuttlebus die ons naar halte 9 brengt en waar de Riverside walk begint. Hier hebben de meiden zich op verheugt. Het is een wandeling langs en door de rivier en overgaat in de Narrows. Als we daar aankomen stappen we met schoenen aan in het water. Stephan doet eerst nog een poging op blote voeten maar de scherpe en gladde stenen in combinatie met de stroming maken dat hij toch ook maar zijn schoenen aan doet. Een Nederlandse vrouw die er net uitkomt duwt Mo een stok in haar handen; "die heb je hard nodig, het is mijn redding geweest", zegt ze. En inderdaad, Mo heeft er veel steun aan anders was ze haar evenwicht allang verloren en met rugzak en fototoestel zoooo in de rivier gevallen!

De meiden vinden het geweldig en al snel gaan ze compleet onder water en laten zich meevoeren door de stroming. En ook Stephan laat zich even helemaal gaan! We waden(strompelen) zo een poos door de stroming in de canyon en gaan dan terug. Wat een gave ervaring en wat was dit super leuk!!

Op de route terug langs de Rivier zien we veel eekhoorns en zelfs een hert. En tot onze grote verbazing zien we ook een slang die bezig is een eekhoorn te verorberen! Smakelijk eten!

Na deze leuke en pittige trails rijden we terug naar Hurricane waar we nog een plonsje wagen in het zwembad. Daarna gaan we lekker uit eten aan de overkant. Super lekkere pizza´s met grote glazen cola!

Daarna moe maar voldaan de bedjes in!

DSCN0194   DSCN0204    DSCN0217

DSCN0221        DSCN0233        DSCN0241