Dag 24, van Santa Barbara naar Los Angeles

14 augustus 2017 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

We ontbijten weer op onze kamer, pakken onze spullen en verlaten dan Santa Barbara. Wat een leuke dagen hebben we hier weer gehad! Het miezert een klein beetje, maar we zijn inmiddels gewend dat de luchten in de ochtenden in California betrokken zijn. Maar tegen twaalf uur trekt de lucht dan helemaal open en staat de zon stralend aan de hemel.

We rijden naar Malibu, een voorstad van Los Angeles. Het is een echte surfstad en in de stad zijn veel grote huizen van voornamelijk beroemdheden. Er liggen dan ook mooie huizen tegen de heuvels aan.                                                                         We stoppen bij Malibu Lagoon State Beach, parkeren hier voor een paar uurtjes en gaan op het strand liggen. De golven zijn hier leuk en speels en Tara en Loïs amuseren zich in het water en het zand. Er wordt surf-les gegeven aan kinderen en stukje verderop zijn de meer ervaren surfers op de hogere golven aan het surfen.

DSCN1076        DSCN1074

Na een paar uur relaxen rijden we verder naar Santa Monica. We zien de beroemde pier, met het pretpark Pacific Park er boven op, al van verre liggen en parkeren de auto naast de pier. Op de pier ligt ook het einde van Route 66, The end of the trail. Leuk voor een fotootje natuurlijk! We slenteren over de pier en bezoeken een paar winkeltjes. Loïs koopt een autobord, de tweede van haar verzameling. We gaan een hapje Italiaans eten op een boven-terras en kijken zo over de pier en het Santa Monica Beach. Dit is écht California zoals we het kennen van tv, geweldig!!

Na het eten gaan we nog een uurtje op het strand liggen. De golven zijn hier nog hoger en 1 keer wordt Loïs verrast door een grote golf, die zag ze niet aankomen!

DSCN1080       DSCN1083                 DSCN1092​      DSCN1091

Het begint af te koelen dus kleden we ons om bij de auto en lopen de winkelstraat van Santa Monica in om de diverse winkels te bezoeken. We kunnen het niet laten om weer een overheerlijke oreo- en aardbeimilkshake te halen, mmmm!

Het is inmiddels aan het schemeren en we rijden naar Venice Beach. We besluiten om er gewoon langs te rijden en daarna verder naar het motel te gaan. Dit duurt langer dan gedacht, LA is een drukke, chaotische stad met volle 6-baans snelwegen. Ons motel ligt in de buurt van het vliegveld LAX. Het is een heel leuk motel met een fijne binnentuin met zwembad. We halen wat lekkers en gaan op bed liggen knabbelen en vallen in slaap.