Dag 25, Los Angeles

15 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Onze laatste dag is aangebroken! Iedereen slaapt lang en heeft moeite wakker te worden. Uiteindelijk stappen we rond elf uur de auto in en rijden naar Hollywood waar we in de verte het Hollywood sign al zien liggen. We rijden eerst over de Hollywood boulevard en zoeken dan een parkeerplaatsje. We lopen over de Walk of Fame met alle sterren in de tegels, driekwart van de namen zegt ons niets! Loïs koopt een Hollywood autoplaat voor haar verzameling, deze kan ze bij de andere straks mooi op haar kamertje hangen. We komen langs het IT horrorhuis, deze is speciaal gemaakt voor de nieuwe film. Tara vindt dit geweldig en wil een paar foto's maken. Het huis bezoeken durft ze echter niet, veel te eng!

DSCN1100  DSCN1101  DSCN1105  DSCN1112

We eten een hapje en rijden richting Beverly Hills. We komen uit bij de mooie Mulholland Drive, de bekende weg die door de heuvels van Los Angeles voert, langs grote huizen van sterren en waar we een waanzinnig uitzicht over de stad hebben. Ook zien we het Hollywood Sign heel goed liggen. De kronkelende bergweg is erg leuk en idyllisch door de bergen! We volgen de weg tot bijna aan Santa Monica en besluiten dan om terug te gaan naar het motel. Hier gaan we even lekker relaxen aan het zwembad. Daarna levert Stephan de auto in bij Hertz, deze ligt 2 km van het motel. Later, als we gedoucht zijn en de koffers zover gepakt hebben lopen we naar Denny's, een van Amerikaans fastfoodketens. Onze laatste keer aan de fastfood in Amerika, en het smaakt heerlijk!

DSCN1120       DSCN1132

Op de hotelkamer zetten we de champagne en appeldrank klaar die we in Santa Barbara gekregen hebben. We hebben deze bewaard voor deze avond, om te proosten op de reis, te evalueren hoe alles is gegaan en wat de hoogtepunten waren(zie Qarimi's top USA, achteraan in boek).

Stephan ontkurkt de champagne en appeldrank en we schenken vier bekertjes in. We toasten op het geweldig avontuur dat we samen met ons gezin beleefd hebben en waar we nog lang met veel plezier naar terug kijken!

DSCN1135     DSCN1136

Het wekkertje wordt gezet op 6.45 uur, dan begint onze reis naar huis!