Dag 10, van Monument Valley naar de Grand Canyon.

31 juli 2017 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

In de ochtend gaat Stephan eerst rennen terwijl wij nog lekker liggen te slapen. We ontbijten buiten de blokhut met een geweldig uitzicht op Monument Valley. Daarna pakken we onze spullen. We krijgen er al handigheid in, koffers vullen en in de auto laden, ieder heeft zijn taken. We rijden naar de Vallei waar we een off road scenic route van 17 mile volgen. Het gaat hoebel de boebel door kuilen en rode zand en Tara en Loïs gillen het uit van plezier. Op verschillende plaatsen zijn kraampjes waar indianen handgemaakte sieraden verkopen. Tara koopt een armbandje, Loïs een dromenvanger en Mo koopt een boekenlegger. We neuzen nog even in het Visitors center en rijden dan richting Grand Canyon, een rit van bijna drie uur. Onderweg eten we nog een hotdog, dit hebben we in New York niet gedaan dus doen we het maar hier:)!

Het laatste uur rijden we al het park in en krijgen al mooie uitzichten met diepe kloven. Heel apart, alles lijkt vlak en dan plots hele diepe afgronden. De aarde lijkt gewoon opengespleten. Tara en Loïs gaan op de grond liggen om de diepte goed in te kunnen kijken. Mo waagt zich niet aan het randje en blijft een aantal meter van de rand vandaan...Onderweg zien we een hert liggen met zo een enorm groot gewei!

We stappen op meerdere plekken uit, schieten wat plaatjes en rijden dan naar Tusayan waar ons hotel ligt. Stephan werkt zijn email bij en de meiden gaan nog snel even zwemmen. Daarna gaan we bij een Italiaans restaurant eten. Tara en Loïs delen een lasagne en Mo pakt een kinderpizza, precies genoeg. Daarbij twee gigabekers cola die weer gratis kunnen bijvullen en we hebben weer eens 'gezond' gegeten in Amerika!

DSCN0430     DSCN0436

DSCN0444          DSCN0448 DSCN0459    DSCN0469