Dag 5, van Las Vegas naar Hurricane.

26 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

In Vegas is het weer drie uur vroeger dan in New York en Loïs heeft er toch wel wat last van; misselijk en zelfs een keertje overgeven. Haar been voelt gelukkig stukken beter! We gaan ontbijten. Simpel; toast met jam of spread, koffie, jus d'orange en toetje. Hier knapt Loïs flink van op. Daarna vertrekken we. We gaan vandaag via Valley of Fire naar Hurricane, het plaatsje waar we overnachten in de buurt van Zion National park.

We (lees Monique;) stuntelen met het navigatiesysteem en Stef moet nog even wennen aan zijn vrachtwagen! Dan rijden we via de Strip weg. We zien allerlei grote hotels, winkels en verheugen ons al op de dagen dat we hier straks zullen verblijven.

We zoeken een grote supermarkt waar we wat boodschappen doen voor onderweg. Alle verhalen over de supermarkten in de USA kloppen, alles is groter, groot, grootst. Potten pindakaas en augurken zo groot als emmers! De meiden vinden het heel grappig en roepen iedere keer als ze weer een grote verpakking zien.

We kopen een koelbox die we de hele reis vullen met flesjes water, ijsblokjes en eten. Bij de hotels zijn overal ijsblokjesmachines of we kopen een zak ijs van 2 dollar. Daarnaast kopen we fruit, salades, en wat lekkers voor onderweg. De reis kan beginnen!

We rijden Vegas uit en de omgeving verandert meteen. De meiden zitten met hun neus tegen het raam geplakt! Uitgestrekte vlaktes en hoge bergen op de achtergrond, prachtig! Aangekomen bij Valley of Fire stappen we even uit om een foto te maken van de mooie rode rotsen. We rijden een prachtige route door de vallei, stoppen bij het visitor centrum waar je kan lezen en kijken over de vallei.

Nadat we een mooie weg gereden hebben rijden we de vallei uit en gaan richting Hurricane. Daar komen we tegen 18 uur aan en de meiden en Stef gaan nog even plonsen in het zwembadje.

We gaan eten bij JB's, een van de vele ketens in America. Niet echt heel lekker deze keer.. Daarna lekker slapen, morgen op naar Zion!

DSCN0172              DSCN0179             DSCN0177

DSCN0175               DSCN0190