Dag 2, New York City

23 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we allemaal heel vroeg wakker en houden we het vol in bed tot 6:30 uur. Rond 8 uur lopen we het hotel uit en zoeken een plek om te ontbijten. Na een stevig ontbijtje van spek, eieren, toast, pancakes en croissants lopen we naar 5th Avenue. We lopen langs de grote bibliotheek die helaas nog dicht is. Ook bezoeken we de grote stationshal, Grand Central terminal. Als we bij de Trump Tower aankomen is er veel NY police aanwezig en is een stuk weg afgezet. We lopen de toren even binnen maar er is eigenlijk weinig te zien. Wel veel beveiliging, onze rugzak moet eerst door de beveiliging worden gecontroleerd.

Om 10 uur is er een heilige mis in de Time Square Church (hier zijn wij 12 jaar geleden ook geweest) en gaan we even kijken. In dit voormalige theater is nu een kerk en in de mooie oude theaterzaal staat een gospelkoor van zeker 100 personen te zingen en te swingen. Dit is geweldig om te zien en te horen, prachtig, en heel dik kippenvel! Ook hoe sommige kerkgangers staan mee te dansen met de armen naar de hemel en op gaan in de muziek is apart om te zien! Praise the Lord, hallelujah!!

We lopen vervolgens naar Central Park en huren fietsen voor 2 uur. Het is zondag en dus erg druk maar het is heel leuk en we fietsen een kilometer of 10. Het begint na anderhalf uur te regenen en we besluiten om de fietsen in te leveren en ergens te gaan lunchen.

Na de lunch( gelukkig weer droog!) lopen we richting Times Square waar het heeeel druk is. We lopen een paar winkels binnen, zoals de Disney store, de M&M store en Hard Rock café. Het is inmiddels 17 uur geweest en zijn best moe. We besluiten naar het hotel te gaan om te rusten. Loïs gaat lekker in bad liggen en daarna vallen we allemaal als een blok in slaap..

..         Voor de ingang van Central Park          ..

Sixht avenue  Time Square  NYPD motor

1. Oma Mientje en opa Karim:
    24 juli 2017
    Hallo lieverds. Wat hebben jullie al veel gezien. En wat een leuke foto's. Veel plezier en geniet er van met elkaar.....liefs opa en oma Q.
  2. Pa en ma Saes:
    26 juli 2017
    Heel mooi jullie hebben al veel gezien .zal wel vermoeiend zijn zeker met het tijdverschil