Dag 3, New York City

24 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag is het maandag en gaan we met de metro richting het voormalige Ground Zero in het zuiden van Manhattan. In de metro helpt een aardige mevrouw door alle kaartjes voor ons uit te printen, en te betalen met haar creditcard waarna we haar cash terug betalen! Als we uitstappen regent het hard, heeeel hard! Dat is even flink balen! Er staat een lange rij, in de regen, voor het 9/11 memorial museum. Dit gaan we dus niet doen. We kijken even bij het monument, gemaakt op de plekken waar de twin towers hebben gestaan en waar alle namen op staan, heel indrukwekkend.

We schuilen voor de regen in de nieuwe shoppingmall en lopen wat winkeltjes binnen. Als het droog wordt lopen we naar het kleine kerkje, St. Paul Chapel. Hier gingen de brandweermannen rusten, eten en praten tijdens 9/11. Daarna lopen we naar Wall street en komen langs de stier met de grote ballen, Wall street Bull. De meiden willen hier graag een foto maken ;)

We lopen via Wall street naar Battery Park waar het beroemde Vrijheidsbeeld het beste te zien is. Je kunt er met een ferry langs varen met nog 200 mensen maar we vinden de indruk die we krijgen vanaf de kade voldoende.

We lopen door naar de Brooklyn Bridge te gaan en deze tot halverwege op te lopen en dan terug richting Manhattan met echt een prachtige skyline!

We komen langs het gerechtsgebouw, wel bekent van de vele series en films en Tara en Mo gaan even binnen kijken. Alsof we in een scène van Law & Order lopen haha!

We willen even kijken in China town. De kleine straatjes met alles in het Chinees zijn leuk, je waant je in China. Stef heeft wat last van zijn nek en schouders en laat zich daar flink masseren (volgens mij doet het daarna nog meer pijn!) Tara, Loïs en Mo gaan ondertussen in kleine winkeltjes kijken en ze kopen allebei een souveniertje. We kopen wat fruit en drinken en als Stef klaar is lopen we terug richting de Freedom Tower en het 9/11 memorial museum. De rij is gelukkig niet meer lang en we zijn zo binnen.

Binnen is het ontzettend indrukwekkend, er staan onderdelen van de torens, van de vliegtuigen die er in vlogen en zelfs een gehavende brandweerauto. Het stuk waar alles uitgelegd wordt over hoe het allemaal gebeurde, met geluidsfragmenten, foto's, spullen, brieven etc is zelfs een beetje te indrukwekkend voor Loïs. Ze vindt het akelig en Mo gaat met haar op een rustig plekje zitten. Stef lost Mo af zodat zij en Tara en Mo de rest nog gaan bekijken.

Na dik twee uur te hebben rondgelopen gaan we naar buiten en pakken de metro naar Times Square. Tara wil graag eten bij KFC maar dit zal ook meteen de laatste keer zijn, bah! Vette hap en het stinkt er binnen.

Het is inmiddels donker en Time Square is prachtig verlicht, wat een drukte!

Loïs heeft last van haar rechter been en loopt steeds moeilijker! We houden een yellow cab aan; hand omhoog en roepen hard 'TAXI'!! En gaan lekker slapen in het hotel!

DSCN0050  DSCN0091  DSCN0108

DSCN0120  DSCN0126  DSCN0131

1. Oma Mientje en opa Karim:
    26 juli 2017
    Indrukwekkend hoor...alle die gebouwen en de drukte...massa volk...
    De groetjes van Q2...!!!
    Bzzzzżzzzzzz...!!!!
  2. Oma Mientje en opa Karim:
    27 juli 2017
    Jullie bevinden nu in de meest linker tijdzone van USA...verschil met Nederland is nu + - 9 uur....zeker warm in deze staten Nevada...California en Arizona...Veel water drinken...
    De groetjes,
    Oma en Opa Qarimi