Dag 14, Las Vegas

4 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We liggen weer lekker aan het zwembad als na de middag de lucht betrekt en het plotseling heel, maar dan ook heel hard gaat regenen en onweren! Dat hebben wij weer, in Vegas regent het zelden! We schuilen een tijdje maar het blijft regenen en de lucht blijft grijs. We besluiten om wat te eten en ons dan om te gaan kleden en op tijd naar de Strip te gaan. Als we klaar zijn en we lopen het hotel uit, het is inmiddels droog, blijkt de straat voor het hotel afgesloten te zijn en er is veel politie te zien. We vragen aan een politieagent wat er aan de hand is en hij vertelt dat het bijna nooit zo hard regent in Las Vegas en als het dan zo hard regent kan het rioolsysteem de grote hoeveelheid water niet aan en lopen straten en garages vol. De straat staat dan ook blank en er ligt veel rotzooi op straat. we zien zelfs een camerateam met reporter verslag doen. Het is dus voor hier heel opmerkelijk.

We lopen naar Circus Circus, een van de oudste hotels van Vegas en vooral gericht op kinderen. Er is een compleet pretpark gebouwd en Tara gaat samen met Stephan in twee achtbanen. voor Loïs hoeft dat niet zo, ze koopt liever Cotoncandy(suikerspin) die ze heerlijk oppeuzelt.

Omdat het toch ver lopen is, helemaal terug, pakken we een taxi die ons afzet bij The Fashion mall, een groot indoor winkelcentrum. Hier gaan we even shoppen. Bij Hollister koopt Tara een leuke trui en Stephan een jas en een trui. Daarna gaan we eten en lopen we verder door al die schitterende hotels. We mogen met de kinderen alleen op de middenpaden lopen in de casino's, maar als ik Lois even los laat om mijn fototoestel te pakken en ze per ongeluk een metertje naar rechts nonchalant tegen een gokkast leunt staat er binnen 3 seconden security voor ons die ons vriendelijk doch dringend vraagt door te lopen en wijst naar alle camera's die boven ons hangen! Sooo dat hadden ze snel gezien!

We kopen nog wat souvenirtjes en Tara haalt een cup cake uit de muur, iets wat ze al heel lang wilde doen. Een pinautomaat voor cup cakes, only in America! Moe maar na een superleuke avond gaan we slapen! Morgen een lange reisdag voor de boeg van 5 uur door Death Valley naar Bishop.

DSCN0616      DSCN0628

DSCN0632      DSCN0633