Dag 15, van Las Vegas via Death Valley naar Bishop.

5 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We willen eigenlijk vroeg vertrekken maar als we na het ontbijt wegrijden is het toch al weer bijna 11 uur. We rijden voor de laatste keer over de Strip en nemen dan afscheid van Viva Las Vegas! Wat hebben we het hier leuk gehad!

Al snel rijden we de stad uit en verandert het landschap meteen in uitgestrekte droge vlaktes met wat bergen op de achtergrond. Na een uur of 2 rijden we Death Valley in en stoppen we bij het bord 'National Park'. Bij elk park zijn we bij deze borden gestopt om een foto te maken. Het is al behoorlijk heet dus snel de auto weer in. We rijden door naar Zabriskie Point waar we een paar foto's maken van de omgeving. Daarna vervolgen we onze weg naar het Visitor center. Ook deze is weer de moeite waard om te bekijken. Veel uitleg over Death Valley, het ontstaan en alle dieren die er wonen. Het heetst gemeten is 57 graden. Dit halen we vandaag gelukkig niet. Het heetst dat de auto meet is 43 graden. Heet genoeg!

We rijden naar Badwater, het laagste punt van Noord-Amerika; 85,5 meter onder de zeespiegel. We nemen allemaal een flesje water mee en lopen een stuk over de uitgestrekte zoutvlakte. De weerkaatsing van de zon op deze gigantische witte oppervlakte maakt het bloedje heet! Deze extreme hitte voelen is een ervaring. De hitte op onze ogen bijvoorbeeld is heel apart. We lopen op onze slippers en verwachten bijna dat deze weg smelten. Na de drukte van Las Vegas de afgelopen dagen en dan nu in deze doodse stilte.. heel uniek!

We rijden verder, komen nog langs zandduinen waar we bijna kamelen verwachten maar toch niet.. maar we kijken nergens meer van op!

Het laatste stuk van Death Valley is een ongeveer 100 km lange slingerende bergweg. Mo en Loïs worden zelfs beetje misselijk. Als we Death Valley uit zijn komen we weer in de enigszins bewoonde wereld met groene enorme bergen en heel hoog zelfs sneeuw op de toppen, wat een contrast wederom!

Als we aankomen in Bishop is het al laat en we gaan meteen iets zoeken om te eten. We eten lekker in een leuk restaurantje en gaan slapen. Mo stelt de navigatie elke avond van te voren in naar het volgende hotel en de plekken die we gaan bezichtigen en apt een update naar de familie-app.

DSCN0650          DSCN0658

DSCN0661          DSCN0670