Dag 20, van San Francisco naar Monterey, via de Highway 1.

10 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een heerlijk nachtje slapen staat Stephan op tijd op en gaat rennen. De rest draait zich nog eens lekker om. Als Stephan terug komt heeft hij bijna 22 km gerend, ook over de Golden Gate Bridge! We ontbijten en halen de auto op uit de parkeergarage onder het hotel. Via Golden gate park rijden we naar de Highway 1, Cabrillo Highway, naar Monterey. De kustlijn is ruig en hoog. We stoppen in Miramar waar we een strandwandeling maken. We kijken over de zee en een meneer naast ons wijst naar de zee en zegt; 'Look, whales'!! ..Wauw, we zien walvissen naar boven komen en water omhoog spuiten, hoe geweldig is dat! We lopen langs het strand en zien in de verte ook dolfijnen en bij de kust zelfs zeehondjes.

DSCN0935       DSCN0936

DSCN0943       DSCN0949

We rijden door en stoppen bij plekken die mooi zijn. Uiteindelijk rijden we Santa Cruz binnen en komen we uit bij pretpark Santa Cruz Beach Boardwalk. Deze ligt aan het strand en heeft vele attracties. We kopen een kaart waarmee Tara en Loïs in attracties kunnen maar de rijen zijn zo lang en we hebben de auto voor twee uurtjes geparkeerd. Tara, Loïs en Mo gaan in de botsauto's maar staan meer dan drie kwartier te wachten voor een paar minuutjes botsen! Dit schiet niet op. De meiden kopen allebei een XXL Cotoncandy en we lopen nog een tijdje rond.

DSCN0952        DSCN0953

Kwart over vier rijden we weg. Monterey ligt maar drie kwartier verder, maar we komen pas tegen half zeven aan omdat we voor het eerst veel file hebben onderweg. We checken in en gaan eten bij de Fisherman's Wharf van Monterey. We eten als afsluiter van de dag alle vier Clams Showder in bread, de héérlijke vissoep.