Dag 21, van Monterey naar San Simeon.

11 augustus 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanmorgen rijden we door Monterey heen, langs de kust richting de 17-Mile drive. Dit is een schitterende weg (scenic drive) door Pacific Grove en Pebble Beach. We betalen de tol van 10 dollar en rijden langs de Pacifische kust en passeren de beroemde golfbanen en herenhuizen in dit gebied. De herten lopen gewoon langs de weg en zeehonden liggen langs het strand. We maken een foto van de Lone Cypress Tree. Deze boom staat al meer dan 250 jaar helemaal alleen op een rots.

DSCN0965            DSCN0966         DSCN0979

Na de 17-Mile drive rijden we door Carmel-By-The-Sea, het plaatsje waar Clint Eastwood van 1986 tot 1988 burgemeester was. Het is een mooie luxe plaats met hele schattige huisjes langs de kust.

We rijden richting Point Lobos en passeren hoge kliffen waar de zee ruw tegen de rotsen aan slaat. We parkeren en wandelen een mooie trail en komen bij de zee uit waar we met z'n allen de hoge rotsen beklimmen.

Na de wandeling rijden we verder via de Bixby creek bridge waar we even stoppen voor een paar foto's. Het is een schitterende brug gebouwd in 1931 en met de omgeving erbij is het werkelijk een plaatje!

DSCN0970     DSCN0981

Helaas is de Highway 1 de afgelopen winter getroffen door aardverschuivingen en kunnen we niet over de gehele Highway en de Big Sur rijden. We rijden tot we niet meer kunnen en draaien ons om. We eten een hapje bij een leuk restaurant aan het water waar we ook nog een poosje gaan pootje baden.

DSCN0989          DSCN0987   DSCN0996

Via de Highway 101 rijden we naar San Simeon. Het is een lange rit en we komen rond 20 uur aan. We eten overheerlijk in een restaurantje naast het hotel. Stephan vraagt of ze zijn pasta gerecht medium pittig kunnen maken en dat heeft hij geweten! Het was super pittig, zweet dik op het voorhoofd! Daarna gaan we moe slapen.